Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

petak, 28. prosinca 2012.

Sarma ( još jedna verzija )

Kad biste me pitali koliko sam puta u životu skuhao sarmu, a da ne pričam koliko istih takvih sam zamotao ne bih Vam mogao iskreno reći, jer je toga bilo jako puno. Iz razloga gdje god da sam radio bila je mogućnost proslava rođendana, krštenja, svatova i drugih događanja gdje su uglavnom se tražile sarme, no to je uglavnom bilo za svatove, dok su drugi menu-i bili daleko složeniji. Prvu verziju sarme možete vidjeti na ovom linku. Opet sam stavio novu verziju kako bih Vam pokazao detaljno i s fotografijama popraćeni svaki korak njezine izrade, a i galerija fotografija je mnogo bogatija. Na tome linku sam već bio spomenuo kako sestričina baka radi najbolju sarmu koju sam ikada u životu isprobao, a ova sad je bila identična njezina i moram priznati da sam bio ponosan na sebe i oduševljen njezinom izgledom i okusom.Njezina sarma je savršeno kuhana, kiseli kupus je mekan kao duša, meso i riža savršeno kuhani s vrlo malo tekućine. Sarme koje sam isprobavao kod drugih jednostavno mi ne odgovaraju iz više razloga : previše su masne, kiseli kupus nije dovoljno kuhan, meso i riža prekuhano, previše su bile žestoke jer osim što su dodavali meso tokom kuhanja sarme i sitno sjeckane slanine su stavljali u mješavinu mljevenog mesa previše imaju zaprške, a isto tako i češnjaka kojega ne volim u mesnim jelima jer mi od njega podriguje i loše mi sjeda na želudac. Ovog puta kiseli kupus sam kupio domaći od jedne bake s tržnice, a mješavinu mesa ( svinjetinu i junetinu ) sam tražio da mi mesar samelje jer u gotovo mljeveno meso melju zbilja svašta, a i na nekim mjestima stavljaju i janjetinu umjesto junetine. Kombinacija je bila 90 % mesa i 10 % masnoće jer nisam imao slanine niti bilo kojeg drugog suhog mesa kod kuće.Ukoliko kupujte kiseli kupus obratite pozornost da joj listovi budu što je više moguće zeleniji. Kupus kao takav je mekan, jednostavno i mnogo lakše se mota i ono najbitnije sarma se neće dugo kuhati.



Sastojci potrebni za nadjev :

1 glavica kiselog kupusa ( moja je bila 1,7 kg )

1 kg miješanog mljevenog mesa ( svinjetina i junetina - ili samo junetina ukoliko ne konzumirate svinjetinu )
1 veća glavica crvenog luka
200 - 250 g riže ( ovisno koji omjer više volite - manje mesa, više riže ili obrnuto)
1 puna čajna žlica mljevene slatke paprike
1/2 čajne žlice crvenog luka u granulama ( po želji )
1/2 čajne žlice mljevenog crnog papra
1 manji svežanj svježeg ili sušenog  peršinovog lišća
1 dl tople vode
soli po ukusu

..................................................................................................

Dodatni sastojci :

brašno,ulje ( za zapršku - ja sam je napravio vrlo malo i to tek toliko da tekućina dobije malo gustoće )
krumpiri ( kašica od krumpira ili kuhani krumpir po želji i kao prilog sarmi )
kiseli kupus ( jedna veća šaka, narezane na rezance )
1 čajna žlica mljevene slatke paprike
vode po potrebi 
3-4 veća lovorova lista

................................................................................................


Postupak :

Glavici kiselog kupusa odstranite stabljiku, pažljivo odvojite listove, te ih potopite u hladnoj vodi kako sarma ne bi bila previše kisela i žestoka.

Crveni luk nasjeckajte na sitne kockice, te ga stavite pirjati na plitku masnoću i pirjajte je sve dok ne postane staklasta, a zatim dodajte rižu i pirjajte sve dok ne počne "škripati", te maknite s vatre i ostavite da se ohladi. Tako je mene moja šefice kuhinje naučila, a i ujedno ovo je jedan od najboljih načina kod pripreme nadjeva. Na taj način riža će se tokom sotiranja zapržiti, "zatvoriti" će se i neće se tako brzo prekuhati, a i škrob iz riže ostati će zadržan.

 
U dublju posudu dodajte mljeveno meso, mljevenu slatku papriku, crveni luk u granulama, malo svježeg kosanog peršina, crni mljeveni papar, soli po ukusu, a zatim sotiranu ru.Pred kraj dodajte tople vode.


Sve sastojke rukama dobro izmiješajte i gnječite kako bi se svi sastojci što bolje proželi.


A sada slijedi način kako ja zamotavam meso kiselim kupusom. Na ovaj način nadjev iz kupusa Vam nikada neće pobjeći van, najsigurniji i najbolji način je ovaj :



Manjim nožićem zarežite one tvrde i bijele dijelove korijena. 



Na sredinu svakog lista kiselog kupusa poslažite nadjev od mesa.



Preklopite kupus s lijeve i desne strane kako je prikazano na fotografiji.


Zatim zarolajte od vrhova prema Vama.


I tako zarolajte sve dok ne dobijte oblik sarme i sve tako dok ne potrošite sav kupus i nadjev od mesa.



Dijelove korijena i narezanog kupusa poslažite po dnu posude u kojoj ćete kuhati sarmu. Na taj način sarma neće zagorjeti, a i kasnije ćete dobiti još dodatnog priloga ukoliko Vam od sarme ne bude bilo dovoljno.

 Na narezani kupus slažite sarme u krug kako je prikazano na fotografiji.


Podlijte s vodom tek toliko da prekrije sarmu, dodajte  3- 4 veća lovorova lista i mljevenu slatku papriku.


Na to sve stavite jedan plitki tanjur, a gore jednu plastičnu posudu s vodom kako sarma tokom kuhanja ne bih "bježala" i kako bi ostala na svojem mjestu.


Kuhajte je kao takvu oko 2-3 sata, ovisno o tome kakav kiseli kupus imate i da li je nadjev od mesa,riže i začina skuhano.
Po želji možete dodati i zaprške ili ostaviti je takvu kakva jest.



Tokom kuhanja sarmu ne miješajte, već lagano nekoliko puta tokom kuhanja posudu tresite rukama.

Poslužite je toplu uz  kašicu od krumpira ili kuhanog krumpira.





Bon Appétit



 


2 komentara:

  1. Volim pročitati kako drugi rade sarmu i punjene paprike. I uvijek vidim neke razlike. Npr. meso stavljam na dio gdje je bio korijen i motam prema vrhu lista, tako mi je lakše zamotati sarmice. Kako god, sigurna sam da su sarme bile jako ukusne!
    Sve najbolje u Novoj godini, puno zdravlja, veselja i ljubavi te puno puno dobrih recepata!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti, također sve najbolje želim, da se ne ponavljam kao papagaj gdje sam ti već čestitao. :D

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)