Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

četvrtak, 3. siječnja 2013.

Topla čokolada

Prvi novi recept u 2013. godini. Za početak ću Vam svima poželjeti sve najbolje u ovoj godini i da Vam bude bolja nego li što je prošla bila! Topla čokolada idealna je za zimsko vrijeme, baš kao i kuhano vino, a naročito onda kada to možete podijeliti sa svojim voljenim osobama. Ovaj slatki desert koji se pije me vraća u srednje školske dane kada nismo imali jedan-dva sata zbog odsutnosti profesora ili smo pobjeli sa sata zbog testa ili usmenog ispitivanja. Tada je topla čokolada u to vrijeme bila aktualna po kafićima jer nisam pio kavu, a čokoladu malo tko odbija. Dosada sam isprobao toplu instant čokoladu od svih proizvođača, no niti jedna mi ne odgovara i nije po ukusu kao ova domaća. Po kafićima je rade s 80% vode i 20% mlijeka, pa vjerojatno zbog toga i nije više ukusna.Neki od njih je naprave da bude kao puding, a neki takvu da bude tekuće kao sokovi, što mi niti jedno od toga nije odgovaralo. U Osijeku se tada dok sam pohađao srednju školu otvorio jedan aktualni kafić koji je bio prepoznatljiv po svojim toplim napitcima, počevši od svih mogućih i nemogućih vrsta čajeva, pa sve do različitih kombinacija toplih napitaka od čokolada, vanilije, jagode, različiti mliječni i voćni shake-ovi... Tada je to bilo sve super, a danas mi više na pamet ne pada da tamo kročim koliko su upropastili kvalitetu svih tih sirovina, jer naime u gotovo svaki takav topli napitak kojemu je glavna baza mlijeko više nema, sada stavljaju vodu. Zamislite si sada da napravite klasični puding na vodi. Po meni je to obični kuhani, zaslađeni i bezukusni napitak koji nema veze s vezom, a ista stvar je i s cappucinom kojega uglavnom rade s vodom, dok bi s mlijekom bilo daleko bolji i ukusniji.Radije bih volio da sve rade na bazi mlijeka, pa neka bude i skuplje, no ovo danas po meni više nije pitko kao što je to prije bilo i zato posežem za tim da sve što volim i što želim, u skladu financija napravim si kod kuće i 100 % sam siguran što pijem. Ukoliko imate zahtijevnije nepce toplu čokoladu možete aromatizirati s čime god Vam padne na pamet, a jedni od tih stvari su : izmiksano kokosovo brašno, izmiksani arancini, mješavina začina za medenjake, mješavina začina za kuhano vino, nesquick, pa čak i chilli. Ukoliko se odlučite za dodatne aromatične sastojke treba ih pažljivo dozirati kako ne bi preuzeli okus čokolade i kako ti dodatci ne bi dominirali. U ovom receptu koristio sam mliječnu čokoladu, a isto tako možete koristiti i onu od 70% kakaa ukoliko želite namirnice vrhunske kvalitete. Ja sam sebi olakšao cijelu priču, pa tako tokom cijele godine imam na zalihi već unaprijed pripremljenog praha za toplu čokoladu, pa tako kad god se zaželim tople čokolade samo je razmutim u mlijeku u kojemu sam otopio čokoladu i šećer.



Sastojci potrebni za čokoladni prah :

200 g čokolade u prahu
1,5 jušna žlica gorkog kakaa
3 jušne žlice gustina

...........................................................

Dodatni sastojci :

500 ml mlijeka ( 3,2 % m.m. )
2 pune jušne žlice šećera kristala ( možete i više, ovisno koliko slatku toplu čokoladu volite )
2 rebra mliječne čokolada ( ili one od 70  % kakaa )

1 vrećica šlag pjene
ribana čokolada ( za posipati po vrhu )


...........................................................

Postupak :

U dubljoj posudi prosijte gorki kakao, čokoladu u prahu i gustin.


Dobro izmiješajte i kao takve skladište u posudicama koje se hermetički zatvaraju. Čuvajte na tamnim i suhim mjestima i tako kad god se zaželite tople čokolade imate je  u pripremi.


U dublji lončić dodajte mlijeko, rebra čokolade i šećer kristal. 


Zakuhajte na laganoj vatri sve dok se šećer i čokolada u potpunosti ne otope. 
Kad zakuha maknite s vatre, te po želji dodajte već unaprijed gotovog praha. Odlučite sami koliko žlica želite dodati, ovisno da li volite toplu čokoladu da je gušća ili rijeđa.


Vratite natrag na vatru da sve još jednom dobro prokuha i da se čokolada zgusne.
Po želji dodajte druge aromatične dodatke koje sam naveo u uvodu. Poslužite u dubljim čašama. Stavite šlag pjenu i posipajte ribanom čokoladom.














4 komentara:

  1. odlično, volim toplu čokoladu mmmmmmm.... a koliko kašika praha staviti a da ne bude ni rijetko a ni gusto?

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja sam to "odokativno" sve radio jer svatko voli drugačije; netko voli da čokolada bude rijeđa, netko voli da bude gušća. Na 1/2 l mlijeka ja sam stavio 3 pune jušne žlice gotovog praha, ta mi je količina bila najbolja. ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Sve najbolje u Novoj godini!

    Obožavam toplu čokoladu i ovo je odličan ulazak u Novu godinu. Čak ne bih imala ništa protiv nekog dočeka uz toplu čokoladu.
    Što se samog recepta tiče, mislim da bi bila još ukusnija kad bi se umjesto mlijeka koristilo slatko vrhnje i kad bi bila poslužena uz tučeno slatko vrhnje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala,također! ;) Ne volim slatko tučeno vrhnje,niti slatko vrhnje, a kamo li vrhnje za kuhanje i sve to slabo upotrebljavam, o njima svima sam već pisao na grupi zašto i zbog čega, a domaćeg nisam imao. ;)

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)