Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

utorak, 19. veljače 2013.

[的春捲] : Spring rolls - Proljetne roladice

Malo je onih koji nisu čuli za proljetne roladice. Ja sam se prvi puta susreo s njima još u srednjoškolskim danima kod svojeg ujaka koji je također kuhar i od toga dana pa sve do danas mi je ostao taj okus, želja i ljubav prema roladicama. Danas postoji jako puno verzija i varijanti na temu proljetnih roladica, no prave roladice kako ih prave u Aziji rade se isključivo od rižinog tijesta koje se može kupiti u svim većim i malo bolje opskrbljenim supermarketima, premda doduše su i jako skupi i slabo gdje se mogu pronaći jer ih ljudi ne kupuju često i nije traženo, a i na kraju balade gotovo pa sve vrste tjestenine koje se baziraju na rižinom brašnu je bezobrazno skupo. Osim što se rade s rižinim tijestom koje ima oblik kvadrata ili kruga, izgledom podsjeća na prozirnu aluminijsku foliju koja ja čvrstog oblika i koja je lako lomljiva. Priprema se na način da određeno vrijeme stoji u toploj vodi, sve dok ne nabubri, tj. udvostruči volumen. Prave proljetne roladice isključivo se pune s raznim vrstama sotiranog povrća iz woka koje se kasnije rolaju-zamataju, a po želji prže u kikirikijevom ulju ili se poslužuju odmah netom nakon rolanja. Ove roladice su nastale u Aziji u doba Proljetnog festivala, pa im je zato i naziv "proljetne roladice". Možete ih puniti s bilo čime što god Vam padne na pamet, a ukoliko ste poznavaoc azijske kuhinje na vrlo sličan način možete napraviti takve slične roladice samo u slatkoj verziji. Način zamatanja proljetnih roladica možete prilagoditi prema vlastitom nahođenju. Ja sam ih rolao na način kao i sarmu, no to sve dakako ovisi i o korama za savijače kakve su, jer nisu sve iste ; neke su previše suhe, neke previše tanke, neke predebele, tako da s time treba zbilja eksperimentirati sve dok ne pronađete one koje bi bile najbolje za roladice. Ne pravim ih često, tek nekoliko puta godišnje s obzirom kako ove roladice nisu "konkretno" jelo, ne možeš se najesti, a i da budem iskren ipak ovo i nije toliko jeftin recept. Kako god bilo iskreno se nadam da ćete uživati u njima kao što smo i mi. ;)


Sastojci :

500 g savijača za štrudle ( koristio sam marku NTL, jer je po mojem mišljenje najbolje za roladice, kad se tijesto isprži ima izgled kao one voćne štrudlice iz Mc'donaldsa )

................................................................
 
Sastojci potrebni za nadjev :

800 g miješanog mljevenog mesa ( svinjetina, junetina, piletina- koji god da odaberete biti će dobro )
4 veće svježe mrkve
1 srednja glavica kineskog kupusa ( probajte ga nabaviti ukoliko dosada niste, zbilja daje poseban okus nadjev zbog svojeg paprenastog okusa )
2,5 dl soja sosa
3 veće glavice crvenog luka

................................................................

Sastojci za slatko kiseli umak :

1,5 dl vinskog octa ( ili rižinog octa )
2,5 - 3 dl vode
3 jušne žlice ketchupa
nekoliko kapi tabasca
1-2 jušne žlice škrobnog brašna ( gustina )

 ................................................................

Dodatni sastojci :

kikirikijevo ulje  za prženje ( ili suncokretovo )

 ................................................................

Postupak :

Crveni luk očistite, te na narežite na žlijen i pirjajte na plitkoj masnoći sve dok se u potpunosti ne iskaramelizira. Kineskom kupusu odvojite listove, dobro ih operite, narežite na žlijen, te ih sotirajte na jako plitkoj masnoći sve dok ne uvene. Mrkvu ogulite, narežite na žlijen, te sotirajte na malo masnoće sve dok ne pusti vodu. Pred sam kraj na malo masnoće pirjajte mljeveno meso sve dok voda ne ispari. 

Ja iskreno najviše volim kad je većina povrća al dente ( "pod zubom" ) kako bi se svako povrće osjetilo.

Navedno povrće i mljeveno meso pomiješajte u jednoj većoj posudi. 

Dodajte sav navedni soja sos. Nisam koristio sol, već soja sos kao idealnu zamjenu za sol. Dobro izmiješajte i ostavite sa strane. 



Kore za savijače prerežite na kocke veće veličine.


Ovisno o nadjevu, toliko stavite i kora za savijače. Manje nadjeva, dovoljna će biti jedna kocka kora za savijače. 


Savijajte ih na način da prvo preklopite lijevu i desnu stranu. Rubove kora za savijače možete po potrebi malo premazati s vodom kako tokom prženja se tijesto ne bi raspalo i kako nadjev ne bi iscurio van.


Onda samo zarolajte kako je prikazano na fotografijama ; premda ima i drugih načina kako ih zarolati. Meni je ovo bio najidealniji način :


Kao što možete vidjeti na fotografijama točno se vidi razlika u proizvođačima kora za savijače. Ove doljnje su marke NTL , gornje su Tena.



Zarolane roladice poslažite na određene plehove, prekrijte ih prozirnom folijom i ostavite najmanje 1 sat da odstoje kako bi tijesto upilo vlagu od nadjeva i kako bi poljepilo, a zatim ih pržite u dubokoj masnoći sve dok ne dobiju zlatnu boju. Slažite ih na kuhinjski ubrus kako bi se ocijedile od suvišne masnoće.




Za slatko kiseli umak sve zakuhajte u posebnoj posudi, a pred sam kraj škrobno brašno pomiješajte s vodom, te ga po potrebi dodajte u prokuhani umak, ovisno kakvu gustoću umaka želite.

Poslužite ih dok su još vruće i hruskave, a jednako su ukusne i hladne. 

Kao aperitiv možete poslužiti tzv. "sake", rakiju od riže, po želji. 

I za sam kraj uživajte u fotografijama i dobar Vam tek. ;) 











Bon Appétit

 


Broj komentara: 5:

  1. Super izgledaju. Ja ih obozavam, cesto pravim samo s povrcem. Savijam ih malo drugacije (ima na blogu), ali na kraju dodje na isto :) Odlicno izgledaju ovako u sosu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Gordana. ;) Znaš kako kažu : "Jedan recept, tisuću verzija", no najpravilnije bi bilo rižino tijesto i nadjev od povrća.

      Izbriši
  2. Krasno si pripremio rolice.
    14-ta slika po redu mi je predivna!

    OdgovoriIzbriši
  3. Ček, da vidim koja je to,ima ih jako puno! :D Hvala. ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :) na slici se vide dvije posudice s umakom a na sredini rolica uhvaćena štapićima.
      sve su super, ali ta mi je posebna!

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)