Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

srijeda, 6. ožujka 2013.

[Bakin sir] :Domaći sir

Baka i ja obožavamo sireve. Tako sam prošli tjedan bio joj u posjetama i na ručku, no kako uvijek dođem ranije prvo kod nje doručkujem jer ona ima jednu tetu sa sela od koje kupujem domaća jaja,mlijeko, piletinu, sireve, suhomesnate proizvode ... Tada sam i po prvi puta probao ovaj sir za koji je baka tražila recept, a ja sam ga brzinom svjetlosti preuzeo od nje. Naime radi se o domaćem siru s jajima koji je kod te tete u selu dosta poznat i domaćice ga dosta često rade. Okusom me sir dosta podsjeća na vrstu škripavca. Dosada nisam niti jednu vrstu domaćeg sira pokušavao napraviti kod kuće, pa rekoh zašto ne s obzirom koliko volim sireve. Ukoliko ga se odlučite napravite pobrinite se ukoliko je moguće nabaviti domaćeg mlijeka i domaćih jaja jer mu je okus fantastičan. Od tvornički stvari sam jedino morao upotrijebiti alkoholni ocat i sol. Kupovno i industrijsko mlijeko je sve, samo ne mlijeko. Drugim riječima mi pijemo vodu s mlijekom, a kod domaćeg mlijeka je sasvim druga priča. Ne znam kako druge žene i bake, no bakina teta ne razrijeđuje mlijeko, jednostavno tu konzinstenciju mlijeka je teško objasniti, osim da ovo ne može uspoređivati s industrijskim otrovom. Većina Vas i je svjesno svega toga, no eto pokušajte s industrijskim mlijekom napraviti ovaj sir i dodatno ćete se uvjeriti koliko je vode iz tog "mlijeka" isparilo, a sira ćete količinski vrlo malo dobiti.Odlično je i to što ćete osim sira i dobiti sirutku koju možete upotrijebiti u dizanim tijestima kao zamjenu za sol ili je možete upotrijebiti za gratiniranje složenaca u kombinaciji s kiselim vrhnjem i jajima. Prije par mjeseci na blogu sam objavio jedan improvizirani krem namaz, a recept za njega možete vidjeti na ovom linku. 




No radio sam ga s industrijskim mlijeko pa i nisam baš bio nešto pretjerano zadovoljan. Okusom je bio super i kremast. Također i ovaj domaći sir s jajima možete napraviti bez jaja, no tada treba dodati malo veću količinu alkoholnog octa ili limunovog soka, a i proces cijeđenja je malo duži.



Sastojci :

  • 1 l domaćeg mlijeka
  • 2 jaja ( po mogućnosti domaća - ukoliko nemate domaćih onda stavite 3 industrijska)
  • 1/2 jušne žlice kuhinjske soli
  • 1/1/2 jušna žlica alkoholnog octa
..............................................

Dodatno:

  • kuhinjska krpa, gaza 
  •   ... i naravno malo strpljenja  ;)



..............................................

Postupak :

U manjoj plastičnoj posudi razmutite jaja, te dodajte alkoholnog octa. Jaja možete i ne morate u potpunosti izmutiti. Ja osobno nisam, pa ćete na kraju recepta moći vidjeti malene tragove bjelanjka.

 Mlijeko dodajte u duboku posudu u kojoj će se kuhati, te ga posolite i stavite na štednjak. Kada mlijeko prokuha maknite ga sa štednjaka i u to dodajte jaja.

 

Nakon toga vratite natrag na štednjak i kuhajte sve dok se smjesa ne počne zgrušavati. Ovo je proces koji će malo duže potrajati. Većina vode iz mlijeka će ispariti ( tvorničkog ), smjesa će se zgrušati, a ona tekućina koja ostane je sirutka.

Kako kod kuće nisam imao gaze, upotrijebio sam kuhinjsku krpu. Iz razloga što će sir jedino estetski malo drugačije izgledati. Imati će brazde po vrhu.  Pripremite jednu duboku posudu, cjediljku i kuhinjsku krpu. Krpu obavezno natopite s vodom, te stavite na cjediljku.


Na kuhinjsku krpu istresite skuhani sir, te ga rukama stegnite sa svih strana , okrenite doljnu stranicu da bude na vrhu, te tako ostavite da se cijedi nekakvih cca 7-8 sati ili preko noći da odstoji.






Jednostavno nisam mogao odoljeti, a da ne ga probam nakon 2 sata stajanja.



 A ovo je sirutka : ( kako sam već u uvodu naveo nemojte je bacati - možete je upotrijebiti zbilja sa svime i svačime ili kao zamjenu za sol, a dodatno ćete oplemeniti okus svim jelima, dizanom tijestu ...



Ukoliko sir ne pojedete odmah čuvajte ga u sirutki kako se ne bio osušio i kako bi i dalje bio sočan. S obzirom kako ovaj sir nije topljiv , preporučujem ga uglavnom za doručak uz razno-razne mesne nareske, svježe povrće ...




Bon Appétit



Broj komentara: 5:

  1. Super. Ali gdje je ocat u postupku.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Prikazano je na prvoj fotografiji, no zaboravio sam napisati. Hvala na uviđenom nedostatku, sada ću dopisati ga. ;)

      Izbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)