Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

ponedjeljak, 4. ožujka 2013.

[No knead bread]: Kruh koji se ne mijesi - duža verzija

Nema ništa i ničeg bolje od domaćeg kruha. Kruh koji se ne mijesi već jako dugo sam planirao raditi, no uvijek se odlučim za nešto treće, a na njega potpuno i zaboravim. Što se izbora brašna tiče, to ću Vama ostaviti na izbor da sami odlučite koje najviše volite. Ja sam u potpunosti iz svoje prehrane izbacio bijelo brašno i sada jedini koristim brašno za crni kruh (tip 1600 ) koje od cijelog zrna pšenice i koje sam također upotrijebio u ovom receptu. Kako sam dan ranije radio jedan domaći sir za koji sam dobio recept od bake i koje će ujedno sutra biti na blogu, ostalo mi je sirutke koju sam dodao za izradu ovog kruha, a ujedno kao i zamjenu za sol. Za "no knead bread" postoje dvije verzije kruha, a to su duža i kraća. Kraća verzija kruha odnosi se na dizano tijesto koje se radi naravno po klasičnom načinu i u kojemu je proces dizanja tijesta 1-2 sata, ovisno o količini tijesta, dok duža verzija se odnosi također na dizano tijesto koje mora odležati 16-24 sata i na oba načina u receptima se koristi voda, a ujedno ova vrsta kruha spada tzv. "vodeni kruh". Po želji u kruh i po njemu možete dodati bilo koje vrste sjemenki od bundeve, suncokreta, sjemenke lana, ječam, raž ... Uzmimo za primjer : Foccaciu sam radio nekoliko sati, bila je zaista fina i ukusna, dok ovaj kruh koji treba odstajati okusom mi je bio bolji. Duža verzija je za sve one koji nemaju vremena, no jednostavno trebate pustiti da sve to odradi i biti će zadovoljni ishodom.Jedini propust koji sam ja napravio je taj da mi je tepsija bila taj dan zauzeta pečenjem, pa sam morao koristiti manju i četvrtastu keramičku posudu pa se kruh nije uspio pravilno raširiti, a izgledom pečenoga me podsjeća kao da je iz nekakvog kalupa. Kruh je odličnog okusa, svakako ga isprobajte ukoliko dosad niste, a sada dosta blebetanja, idemo na recept. : D



Sastojci :

  • 600 g brašna za crni kruh ( 1600 )
  • 1 vrećica suhog kvasca
  • 1 dl sirutke + hladne vode ( po potrebi da se dobije mekano i ljepljivo tijesto - otprilike 2,5 dl, manje-više )
  • 1 dl maslinovog ulja (ekstra djevičansko )
  •  
.......................................................

Dodatni sastojci :

  • brašna po potrebi
  • sjemenke bundeve, suncokreta, ječma ( ili bilo kojih drugih kojih imate - ovo je opcija radi boljeg okusa)

.......................................................

Prije nego li počnem s postupkom ovog kruha, htio sam još dodatno nešto objaviti:


Naime, vidio sam mnogo deklaracija na kruhu, od čega se sve sastoji, no ovakvu deklaraciju s ovoliko konzervansa i aditiva nisam dosada nigdje vidio. I samo ću još jednom ponoviti : ako imate vremena i volite kuhati, zamijesite si domaći kruh, ako ništa drugo barem ćete znati što jedete. ; ) 

Postupak :

Brašno prosijte, te mu dodajte suhi kvasac, sirutku, vodu i maslinovog ulja.


Sirutka nije obavezna, no htio sam je iskoristiti kad sam već radio sir. Umjesto nje dodajte običnu kuhinjsku sol. 


Za sljedeći korak možda će Vam biti potrebna muška ruka. : D 
Naime kada se tijesto umijesi, treba ga doslovno "lupati" kako bi se razvile molekule glutena, a to je proces koji zbilja zahtjeva malo jaču ruku. Nisam imao metlice od miksera koje su isključivo za miješanje tijesta, pa sam rukama radio.



Miješajte tijesto sve dok ne dobijete homogenu smjesu.





Posudu s tijestom nekoliko puta lagano udarite o radnu površinu kako bi se izravnalo, prekrijte ga prozirnom folijom i ostavite u hladnjaku nekakvih 16 sati ili preko noći.U ovaj kruh ne ide šećer pa se suhi kvasac i ne može tako brzo "aktivirati", niti topla tekućina. Stoga nema straha da će dizano tijesto "iskipiti" iz posude u kojoj se diže.  

Smjesa će se do sutra uduplati.



Ruke i radnu površinu dobro pobrašnite, te dignuto tijesto prebacite na radnu površinu. 
Lagano ga rukama poravnajte, ništa pretjerano. 
Sjećam se jedne priče koju mi je mama pričala. Tokom srednje škole stalno sam s majkom boravio u kuhinji gdje sam doslovno krao njezino znanje i vještine i gdje me je podučavala svemu što je ona znala. Naime njezina prabaka je uvijek govorila : "Vlatka kada dizano tijesto ima u sebi puljke ( tako ih je ona zvala - to su u biti mjehurići u tijestu ) to je znak da je tijesto dobro i da valja". Imajte u vidu da će Vam biti potrebno dosta brašna jer je tijesto ljepljivo.


Kada ste rukama poravnali tijesto, tada  svaki ugao tijesta preklopite prema unutra, a zatim ga okrenite na glatku stranu.



Kuhinjsku krpu posipajte brašnom te na nju stavite tijesto, opet posipajte brašnom i prekrijte krpom. Ostavite tako na toplome mjestu da se diže još nekakvih cca 1-2 sata. 


Posuda u kojoj ćete peći kruh neka bude nekakva s poklopcem. Zašto? Iz razloga da se kruh upari i kako bi se napravila fina i hruskava korica.

Posudu ubacite u prethodno zagrijanu pećnicu i zagrijavajte je nekakvih 10-15 minuta, ovisno o pećnici i temperaturi pećnice. Izvadite je van, premažite s vrlo tankim slojem maslinovog ulja i dodajte dignuto tijesto, te posipajte sjemenkama.



Pecite poklopljeno ono 20-tak minuta ( ja sam pekao na 180 C ), a zatim maknite poklopac. Neki kažu da znaju staviti nekakve posude s vodom kako bi isparivala tokom pečenja. Ja sam koristio oba način ; posudu s vodom i vodenu špricu s kojom sam špricao po pećnici i kruhu kako bi se napravila dodatna para.

Kada maknete poklopac pecite još nekakvih 40-tak minuta i opet ponavljam da nisu sve pećnice iste.

I to bi bilo to.Kombinirajte ga s čime god volite i želite. Vjerujem da će Vam se svidjeti kao i meni. ; )





Na moju sreću, kruh nije izdržao i dočekao da se ohladi, pa je otišao direkt pod nož. : D Malo kruha, maslaca i domaćeg pekmeza. Doslovno sam se ubio. :D



Kombinacija domaćeg kruha i ovog sira mi je odlična bez ikakvih drugih dodataka. 





2 komentara:

  1. Jedan od najboljih hlebova...obožavamo ga i to najviše kad je topao,sa kajmakom.

    OdgovoriIzbriši
  2. Najbolji ,vrijedi se potruditi....

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)