Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

utorak, 3. veljače 2015.

[Advent i replikacije:] Mini krofnice s karameliziranim jabukama




Prije malo više od mjesec dana proveo sam advent u  Beču s obitelji. Beč kao Beč mi se jako svidio, a naročito u vrijeme adventa, no najviše što mi je ostalo u sjećanju su mini krofnice s karameliziranim jabukama koje sam kod kuće odlučio replicirati i to uz kombiniranje dvije vrste dizanog tijesta u kojoj prva verzija nije bila po mojem guštu tj. tijestom se nije dalo baš upravljati pa su izgledom podsjećale na fritule, dok je drugi recept mnogo konkretniji i dok se tijesto može oblikovati. Krofne, krafne,pokladnice ili kako ih već zovete ne radim često jer mi nisu nešto posebno ili kako bi Zdravko iz žirija rekao : "Nije nešto da bih sad pao sa stolice" ili "Nije nešto čega bih se sutra sjetio da sam jeo". :D Savršena mi je kombinacija cimeta, agruma, alkohola i ovih karameliziranih jabuka tako da u ovom slučaju ove mini krofnice dobijaju novu dašak nečeg novijeg i nesvakidašnjeg. Jedino da sam uspio negdje za pronaći debljih drvenih štapića za roštilj koji bi mogli izdržati težinu ovih krofnica i jabuka, no eto nisam uspio. Prije nego li išta počnem pisati dalje o tome, evo nekoliko fotografija iz Beča.

 
Uz kupnju karata i posjet muzeju Madame Tussauds dobijete gratis ulaznice za vožnju što smo odmah po izlasku iz muzeja iskoristili. Zbilja predivan osjećaj i iskustvo.



 
Posjet jednom pub-u na Prateru gdje poslužuju fina piva, neizostavne bečke odreske dok smo mi bili za nešto malo konkretnije. Koljenica i svinjska rebarca. Doslovno smo se prebili od hrane,a o okusima neću niti raspravljati iako niti jedno od nas troje nije veliki mesojed ovo nam je bilo i više od bilo kakve obične gozbe.


Linzer s kojim se baš nešto i nisam naročito oduševio. Previše suh, a premalo marmelade, žali Bože svakog eura. Fotografiranje s "Mozartom" i kupnja kobasica i hrenovki u pecivo što me isto tako nije nešto previše dojmilo.


Ovo dalje ne moram nešto posebno predstavljati, jer ako ste već bili u mogućnosti posjetiti Beč, onda znate sve i sami.








Ako me za cijene pitate, one su i više nego astronomske, sve je bezobrazno skupo, no neki će reći da i nije skupo, nama je bilo, a naročito onda kad dođete na takve štandove i jednostavno ne znate gdje biste prvo gledali, a kamo li nešto kupili.




I ono čemu sam se najviše radovao, a to je posjet muzeju Madame Tussauds koji me naprosto oduševio!






Dan prije obilaska cijelog Pratera ogladnjeli smo i jedino primamljivo što mi se činilo tad i u tom trenutku na ulicama je bio jedan azijski fast food gdje smo uzeli stirfry s patkom i piletinom. 




Mini krofnice s karameliziranim jabukama


Sastojci potrebni za tijesto :

  • 25 g svježeg kvasca
  • 50 g šećera kristala
  • 500 g glatkog bijelog brašna
  • 250 ml toplog mlijeka
  • 50 ml ulja
  • 3 jaja
  • malo soli
  • 1/2 mahune vanilije ( ne koristim više uopće tvorničku i sintetičku aromu vanilin šećera, a ukoliko imate domaćeg još bolje )
  • naribana korica naranče ( po mogućnosti nešpricana)



Sastojci potrebni za karamelizirane jabuke :

  • 500-700 g jabuka (neoguljenih i neočišćenih )
  • 1/2 jušne žlice mljevenog cimeta
  • sok od jednog limuna ( ovisno o jabukama i vrsti koju ćete upotrebljati, no ukoliko su kisele smanjite količinu limunovog soka )
  • maslaca ( ili ulja ) po potrebi
  • šećera kristala po potrebi

Dodatni sastojci :
  • ulje za prženje
  • šećer u prahu ( po potrebi )


Postupak :

U 100 ml toplog mlijeka otopite 2 čajne žličice šećera kristala, te dodajte svježi kvasac i ostavite na toplom mjestu da se uzdigne. U dublju posudu dodajte prosijano brašno sa solju, ostatak šećera. Dodajte umiješana jaja ( koja su sobne temperature ), ulje,narančinu koricu, ostatak mlijeka i mahunu vanilije.


 Od svih navedenih sastojaka umijesite mekano tijesto, a po potrebi dodajte toplog mlijeka/vode i brašna. 




Dobivenu veliku bulu tijesta premažite s tankim slojem ulja kako se na vrhu ne bi napravila korica na tijestu, te ostavite na toplom mjestu da se diže nekakvih 1-2 sata. Izvadite van iz zdjele, još jednom premijesite i ostavite da se opet diže. 

Tijesto razvaljajte na veći pravokutnik debljine 1-2 cm, te još jednom ostavite da se diže.







U međuvremenu pripremite karamelizirane jabuke. Jabuke ogulite, uklonite im sredinu, te ih narežite na malo veće i deblje kockice. Stavite ih u dublju posudu, te ih pirjajte sve dok ne prestanu puštati vodu. Zatim dodajte maslaca ili ulja, šećera kristala po ukusu ( obični bijeli možete zamijeniti sa smeđim ili muscovadom, ovisno što više volite.)



 Nastavite ih pirjati sve dok jabuke ne uvenu i ne dobiju lijepu karameliziranu boju.

U duboku posudu ulijte ulje, te ga dobro zagrijte. Svaku manju krofnicu ubacujte u vruće ulje, no pripazite da posudu u kojoj je ulje previše ne pretrpate kako ne biste smanjili temperaturu ulja i kako se tijesto ne bi kuhalo, umjesto pržilo. Ubacujte ih na način da prvo stavite u ulje onu stranicu na kojoj je tijesto stajalo na radnoj površini. Pržite ih poklopljene sve dok ne dobiju zlatno-smeđu boju, te ih odlažite na papirnati ubrus kako bi eventualno upile višak ulja. Slažite ih na drvene štapiće kako je prikazano na fotografijama ili jednostavno ih poslažite na veći pladanj, a sa strane poslužite karamelizirane jabuke i ne zaboravite ih posipati sa šećerom u prahu. :)




 
Ovo su krofnice koje mi baš i nisu izgledale toliko identične kao one u Beču, iz jedinstvenog razloga jer ih nisam mogao oblikovati i dobiti željeni oblik,više mi izgledaju kao fritule, no ukoliko koga zanima objaviti ću i recept za njih. 












Nema komentara:

Objavi komentar

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)