Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

ponedjeljak, 7. rujna 2015.

[Nije sir! :] Pita s lažnim sirom



Ovo je predzadnji recept koji je na FB grupi dobio najviše Vaših glasova pa je došao red i na ovu pitu da istipkam recept. Prije je nisam nikada radio, a nije mi se učinila kao nekakva prevelika financijska investicija i rekoh da napravim. Radi se o tome da u ovoj piti nema sira, već se kao zamjena koristi jogurt i kiselo vrhnje, te samim okusom tokom konzumacije malo tko bi i rekao da u njoj nema sira. Izrada prhkog tijesta je malo drugačija nego li ona rustikalna koju upotrebljavam godinama i mislim da je opravdano zaslužila da se nađe na blogu. Nije kompleksna za izradu tako da će je zbilja svatko moći napraviti bez ikakve greške, uzevši u obzir da se gornji dio tijesta riba po nadjevu. Jedino na što bi se trebalo pripaziti je to da se priprema u dubokom plehu zbog nadjeva, a i samog tijesta koje će tokom pečenja uduplati se. Ukoliko želite malo odskočiti od standardnog recepta i ukoliko volite savjetujem Vam da u nadjev od jogurta,vrhnja i bjelanjaka ubacite sušenog voća ili orašastih plodova po želji i volji. 
 
Što se limuna tiče tu sam opet bio dobio bio limun od jedne prijateljice pa sam ubacio i limunove korice. Ukoliko niste te sreće predlažem da limune dobro operete pod mlakom vodom, te ih posipate sa sodom bikarbonom i malo soli. Prelijte vodom i kao takve ostavite nekoliko sati da to izgrize sve pesticide koje se nalaze u limunovoj korici. 
 
Okus pite je zbilja takav da se osjeti u njoj kao da ima sira, a tijesto se doslovno topi u ustima, baš kao i nadjev. Najbolje bi bilo kad je ispečete da je poslužite tek sutra ukoliko je to moguće, a sumnjam ( hahahha ) jer će tada se svi okusi lijepo spojiti i kako ja kažem pita će "sazriti" i biti još boljeg okusa. Sad mi je malo i krivo što sam radio u najmanjem plehu je i što nisam upotrijebio onaj pleh od pećnice, no ukoliko se za njega odlučite opet svakako upotrijebite onaj dublji pleh i cijeli normativ uduplajte.Tijesto po vrhu možete naribati ili ga možete razvući kao i za svaku klasičnu pitu, to ostavljam Vama na odabir, a sad idemo na recept. :)

Sastojci potrebni za prhko tijesto :
(* normativ je uduplan zbog velikog pleha * )


  • 760 g glatkog bijelog brašna
  • 8 žumanjaka ( koristio sam domaća )
  • 240 g domaće svinjske masti ( ili maslaca-margarina ( ovisno što imate,što volite i s čime ste naviknuli se raditi ))
  • 250 g šećera kristala
  • 1 p.p.
  • 2 vrećice vanilin šećera ( koristio sam domaći aromatizirani )
  • ribana korica od 1 1/2 limuna ( koristio sam bio limun ) 
  • prstohvat soli


Sastojci potrebni za nadjev :


  • 8 bjelanjaka
  • 1800 g kiselog vrhnja ( možete i jogurt koristiti )
  • 200 g šećera kristala
  • 2 vrećice vanilin šećera ( opet sam koristio svoj domaći aromatizirani )
  • 12 jušnih žlica glatkog bijelog brašna
  • sok od 2-3 limuna ( ovisno o veličini limuna - ako su manji upotrijebiti tri komada )
  • orašasti plodovi, grožđice ( po želji i ako volite )
  • prstohvat soli


Postupak :

Prije svega masnoću koju ćete stavljati u tijesto ostavite vani nekakvih cca 30 minuta kako bi malo omekšalo. Brašno prosijte s praškom za pecivo.Dodajte šećer,sol i masnoću te prstima brzo izmrvite tijesto da bude teksture kao pijesak, samo malo grublje. Pred kraj ubacite žumanjke i limunovu koricu i tijesto još jednom dobro razradite i umijesite. Podijelite gotovo tijesto na dva jednaka dijela. Jedan dio ostaviti u hladnjaku da odstoji i odmori nekakvih 30-tak minuta, a drugu dio tijesta razvaljajte u obliku valjka kako bi se tijesto što prije ohladilo ( zamrznulo), omotajte prozirnom folijom, te ostavite u dubokom zamrzivaču. 

Za nadjev u dubljoj posudi izmiješajte pjenjačom lagano sve navedene sastojke sve dok ne dobijete homogenu smjesu. 



 U drugu posudu ( bilo kakvu osim plastične) dodajte bjelanjke, te ih malo posolite i ulupajte u prozoračni snijeg od bjelanjaka pazeći da ih ne pretučete.  U pleh za pečenje rasporedite prvi dio tijesta ( onaj koji je bio u hladnjaku). Gotovu smjesu vrlo lagano ručno umutite na način kako se okreće kazaljka sata na zidu, lagano ali opet energično pazeći da ne istisnete zrak iz smjese.



 
Na gotovo prvo tijesto rasporedite nadjev, te ga vrlo lagano utapkajte i protresite tepsiju za pečenje opet pazeći da se izbacite previše zraka iz nadjeva. Po vrhu pomoću ribeža naribajte drugi dio tijesta ( i to onoga koje ste zamrznuli), te ga rukama kasnije samo malo rasporedite kako bi na cijeloj površini bilo prekriveno tijestom. U većini recepata, ali i tehnički je ispravno da se tijesto uvijek na pola ispeče, a zatim dodaju nadjevi, no u ovom slučaju mi to nije bilo potrebno jer bi se donji dio tijesta prepekao i potamnio. Tokom pečenja sam u nekoliko navrata provjeravao s drvenom čačkalicom. Ukoliko na njoj ne ostane nikakvog sadržaja tada ste sigurni da je tijesto pečeno.

 
Ubacite u prethodno zagrijanu pećnicu na 180C i pecite sve dok ne dobije zlatno-smeđu površinu ili tokom pečenja kao i ja u nekoliko navrata provjeravajte da li je pečeno. Sve ovisi koliko je pita i visoka što logično i znači da će joj trebati malo više da se ispeče. :) I to bi bilo to.

Kad se ohladi posipajte je sa šećerom u prahu i uživajte, topi se u ustima. :)












Nema komentara:

Objavi komentar

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)