Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

nedjelja, 24. siječnja 2016.

[ Od jednostavnog do kompliciranog :] Čokoladni čupavci




Sjećate li ih se, pravite li ih još i danas ili su Vam postali toliko dosadni, nezanimljivi i bezukusni? Da, govorim o čupavcima, o sasvim jednom rustikalnom kolaču koji se nakon 10.-15.g opet pronašao na mojem stolu i oduševio kao nikad prije. Moja majka ga je redovito pripremala i tada nitko ih nije radio kako je ona radila. Kod većine kod kojih sam imao priliku isprobati ih bili su mi previše suhi, bezukusni, kokosa nije bilo ni pod "k", dok je margarin ljepio se za nepce i doslovno i vjerojatno isušio cijeli kolač. Mama ga je također radila s margarinom ali niti margarin nije što je nekad bio. Danas zazirem od njega iako teškodušno mogu reći da i dalje postoje neke stvari u slastičarstvu i za pripremu slasticu zahtijevaju margarin jer s maslacem će to nešto određeno biti drugačije i nimalo slično originalu. Mama je vjerojatno imala točan omjer margarina,šećera, mlijeka i čokolade koji je koristila, no nisam htio striktno ostati vjeran njezinom cjelokupnom receptu već sam se odlučio da rustikalnom kolaču dodam novu,modernu točku i to vrlo uspješno. 

Svi koji su imali priliku probati pa i praviti ovaj kolač znaju da se sastoji od biskvitnog tijesta i to ne onog klasično već nekakvog "težeg" u smislu da u njega ide dosta masnoće koja će biskvitnom tijestu dati rahlost, ali i sočnost što je poanta ovog kolača. Biskvit kad se ispeče, a i samim stajanjem mora ostati sočan jer ukoliko se biskvit presuši meni osobno taj kolač više nije nikakav.  Tako da sam umjesto klasično žutog biskvita ubacio gorkog kakaa. Možete slobodno koristiti i onaj od "Kraš"-a koji ima veći postotak kakaa u sebi.

Nakon biskvita jako je bitno imati i dobar recept za čokoladu u koju ćete umakati pečene kockice sočnog biskvitnog tijesta. Tu kako sam i rekao preskočio sam, te sam se odlučio za klasični ganache uz dodatak ruma za kolače. 

Sljedeće i po meni isto tako bitna stvar, a to je kokos. Vjerujem kako ste dosada mogli na tv-u, raznim časopisima i internetu čuti kako u postupku govore "tostirati". Tostirati recimo orahe, lješnjake i sve drugo koštunjićavo voće i to na način da se stavi u pećnicu i da se peku na slabijoj vatri ili brža i jednostavnija varijanta, a ta je na čistoj tavi. Na taj način oslobađaju se eterična ulja i koštunjićavo voće na taj način dobiva na mirisu i okusu.
 
Tako sam ja radio s kokosom, s time da tu trebate biti jako oprezni jer kokos jako brzo i lako zagori. Ukoliko Vam se ta ideja ne svidi ili Vam se učini malo kompliciranim, ovaj korak preskočite te ga napravite kako ste dosada i radili, no garantiram Vam da je okus drugačiji. Kokos će se itekako osjetiti u kolaču jer kupovni je meni osobno bezukusan pa sam ga stoga kratko tostirao kako bih mu izvukao eterično ulje, te obogatio aromu kokosa.  Vrlo je jednostavan za pripremu, pa možete čak i svoju djecu uključiti u ovaj slatki posao. Oblike također možete prilagoditi, te ga sjeći na malo veće kocke, pravokutnike, a čak i kocku prerezati pa umočiti gornju i donju stranicu i spojiti ih, pa dobiti nešto slično kao da su na "kat složeni". I nikako nemojte zaboraviti kad ih napravite da ih skladištite u posudama koje se hermetički zatvaraju jer će ih zrak vrlo brzo osušiti i uništiti, iako su fini i da ih umačete u mlijeko, te grickate. :P Recept je iz mamine bilježnice.
 
Sastojci potrebni za biskvitno tijesto :

( koristio sam kalup od pećnice koji imam i uduplao smjesu )

  • 6 jaja ( koristio sam domaća i veća )
  • 32 jušne žlice ( pune vrhom ) glatkog bijelog brašna
  • 26 jušnih žlice suncokretovog ulja
  • 20 jušnih žlica šećera kristala
  • 2 vrećice praška za pecivo
  • 4 jušne žlice gorkog kakaa
  • 200 ml mlijeka ( SVJEŽEG! )


Sastojci potrebni za čokoladnu kremu ( ganache ) :

  • 400 g tamne čokolade za kuhanje ( koristio sam 48% kakaa, a možete i više)
  • 400 ml slatkog vrhnja za šlag
  • 2 jušne ( pune ) žlice ruma za kolače ( ukoliko volite )

Dodatni sastojci :

  • Kokosovo brašno


Postupak :

Jaja ostavite 30-40 minuta vani na sobnoj temperaturi ili ih stavite pod toplu vodu. Osobno to radim jer se jaja bolje ulupaju kad su bila na sobnoj temperaturi nego li direktno iz hladnjaka. U bjelanjke postepeno dodavajte šećer te ih miksajte u čvrsti snijeg -"šaum". Zatim dodajte ulje, prašak za pecivo, 14 jušnih žlica glatkog brašna (prethodno prosijano ) , jedan po jedan žumanjak. Miksajte na najmanjoj brzini, a kako budete bili pri kraju pojačajte brzinu miksera, a pred sam kraj dodajte mlijeko i preostalo prosijano brašno s gorkim kakaom. Gotovu smjesu ulijte u pleh za pečenje kojega ste prethodno prekrili s masnim papirom za pečenje. 
Pecite na cca 180 C sve dok ne dobije zlatno-smeđu boju ili drvenom čačkalicom provjerite da li je pečeno no prvi 15-tak minuta vrata od pećnice ne otvarajte jer postoji mogućnost da tijesto "padne". 


Biskvit ostavite se ohladi u tepsiji, a zatim ga izbacite na radnu površinu. Uklonite masni papir za pečenje, te pečenom biskvitu nožem lagano izrežite koricu koja se napravila tokom pečenja. 
Dok se biskvit hladi pripremite čokoladni ganache. U dublju posudu stavite slatko vrhnje za šlag i dovedite ga do točke vrenja, pazeći da ne prokuha. U posebnu posudu stavite čokoladu koju ste prethodno usitnili i izrezali na jednake komade. Kad slatko vrhnje bude dovedeno do točke vrenja odmah ga maknite s vatre i prelijte po čokoladi. Tako ostavite 1-3 minute,  dodajte ruma po želji, a zatim miješajte sve dok se čokolada ne otopi. 


Sada slijedi onaj dio koji se nekome sviđa, a nekome ne. :D 

Biskvit izrežite po želji tek kad skinite onaj dio koji možete vidjeti na gornjoj fotografiji.
Svaki izrezani komad biskvitnog tijesta umačite u otopljenu čokoladu s time da si možete pomoći pomoću drvenih štapića. Jedino treba pripaziti da čokoladna glazura bude uvijek topla tokom umakanja. Ukoliko Vam se stegne stavite je natrag na paru da se otopi i malo zagrije, a zatim nastavite s daljnim radom. Nakon što ste svaki komad biskvitnog tijesta umočili u čokoladu, ostavite nad čokoladom da iscuri višak čokolade, a zatim uvaljajte u kokosovo brašno.



 
 
Čuvajte u hermetičkim kutijama dobro zatvoreno sve do kušanja! :D 









2 komentara:

  1. Nikada ih nisam radila, a jela možda jednom. Ime me podsjeća na one bijele, čupave tepihe i ne mogu ih staviti u usta! Smiješno, ali je tako. jedno su vrijeme bili jako popularni, ali što se mene tiče, kao i da nisu. Tvoji jako dobro izgledaju, no svejedno, samo ću ih gledati. :))

    OdgovoriIzbriši
  2. :D Nisu niti meni nešto posebni, no htio sam isprobati ovu moderniju verziju, a i uvrstiti pa tko voli nek' proba. :)

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)