Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

subota, 6. veljače 2016.

[ Kad tata kuha :] Hruskava salata od kelja s piletinom

Ne volim, zapravo mrzim prekuhanu i ubijenu hranu kojoj su uništena organoleptička svojstva i koja na kraju nemaju nikakvu hranjivu vrijednost, no još je jako puno takvih ljudi koje osobno znam ali i šire. Što mislite zašto Azijci toliko dugo žive i stare sporije od nas?? Ne volim jela u kojima ne mogu osjetiti glavnu namirnicu i ključni sastojak nekog određenog slanoga jela jer ljudi isto tako pretjeruju s začinima, "maskiraju" jelo misleći kako će biti ukusnije ukoliko dodaju 20 različitih vrsta suhih ili svježih začina i začinskog bilja, a mislim da je tu jedan dio problema u tome što nemaju taj osjećaj ili nisu dovoljno educirani i slabo potkovani znanjem. Kod mene je praksa već duži niz godina kuhati hranu "al dente" iliti kako bi se prevelo "pod zub" i to sve iz više vrsta faktora kao što su da sam nakon takvih obroka puno zasitniji, ne trebam kruh, ne trebam industrijske začine, povrće samo po sebi ima dovoljno soli u sebi i ne moram dodatno posoljavati, organoleptička svojstva su na visokoj razini i mnogo drugih faktora. Realno gledajući nije jednostavno se odlučiti na promjenu i režim ishrane bilo da smo zdravi ili bolesni, no kad jednom isprobate vjerujem da ćete navući i vidjeti realnu sliku al dente i raw (sirove ) hrane. U Osijeku imamo jedan kineski restoran gdje su dosta velike porcije, cijene su prihvatljive i ono što mi se najviše svidjelo je to da povrće uvijek bude "al dente", predivne iskonske boje i meni osobno kao takvo najbolje odgovara. Ista stvar je i sa svim vrstama žitarica, riže i tjestenine kao i mesa koje ljudi jednostavno ne znaju ispeći. Ili bude prijesno, a u većini slučajeva prekuhano ili prepečno. 

Ova salata od kelja je nešto što jedem od malenih nogu. Nisam bio dijete koje je odbijalo hranu, a naročito ne onu zelenu bilo da je u izvornom obliku, kuhano ili kašasto. Mama ju je isto pravila, a otac je nastavio s istom tradicijom. Ovu salatu obožavam, ali samo kad si je sam pripremim. Ima dosta segmenata i malo više pripreme no isplati se jer na kraju dobijete jedan potpuno dobar, hranjiv i ukusan obrok koji će Vas zasititi na više sati. Tata je radi na stari tradicionalni način, a ja sam je odlučio modernizirati i podići na višu razinu. Tata kuha piletinu, ja je sotiram i karameliziram pazeći da se ne prepeče inače ćete dobiti jako suhu piletinu, tata kuha povrće sve dok ne omekša u potpunosti, a ja sve skuham do pola jer si ne mogu zamisliti da skuham do kraja povrće te sve sastojke miješam i izgledom dobijem sve samo ne ono što sam htio. Kompletan asortiman povrća za ovu salatu mora (naglasak na MORA ) biti iz ekološkog uzgoja baš kao i piletina i to domaća od kumica s placa kak' bi neki rekli. :D Znam možda dvoje, troje ljudi koji prave ove salatu i koji uklanjaju onu stabljiku s kelja dok je ona meni najdraži dio na njemu i naravno sve njihove salate su prekuhane. Jesu one ukusne, ali izgledom i nekakvom hranjivom vrijednošću su nikakve. Kod ovakvih stvari osobno nemam normativ već sve radim odokativno i to je dio koji mi se najviše sviđa, a vjerujem da će se i drugima jer nema nikakve posebne filozofije, a i realno gledajući malo je takvih recepeta. Osobno se nikad ne držim normativa kad proučavam i isprobavam nekakva jela, no to ipak dolazi s vremenom, iskustvom, voljom i energijom. Umjesto kelja možete kao glavni sastojak upotrijebiti i brokulu, cvjetaču... Ono što mislite da će Vam najbolje odgovarati, a sad idemo na nekakve smjernice i sam postupak izrade i nemojte nikako zaboraviti staviti malo više maslinovog ulja u salatu jer će stajanjem povrće upiti masnoću i stajanjem se počne sušiti pa će dobiti suhu salatu. Ja se tokom dana sjetim te je par puta lagano promiješam kako bi održao sočnost salate. 


Potrebni sastojci :

  • 1 veća glavica kelja
  • 4 komada veće mrkve
  • 3 veća krumpira
  • 2 manjih pilećih prsa
  • maslinovog ulja ( po potrebi )
  • 3-4 režnja češnja-češnjaka ( svježeg )

Dodatni sastojci :
  • sol
  • mješavina začina s paprom i muškatnim oraščićem ( ili nešto drugo i s čime Vam piletina najviše odgovara )

Postupak :

Kelj dobro operite te ga narežite na veće kocke. Blanširajte ga u malo vode u koju ste dodali soli kako bi voda što prije prokuhala i kako biste malo začinili kelj.Ostatak povrća ogulite te nasjeckajte na kocke i blanširajte u vodi pazeći da ne prekuhate. Nakon što povrće skuhate prebacite ga odmah u hladnu vodu ili u vodu s ledom kako bi se zadržala iskonska boja povrća. 
Kad se sve dobro ocijedi i ohladi sve sastojke stavite u posudu. Začinite po ukusu. 

Pilećim prsima odstranite kosti, te nasjeckajte na kockice. Začinite i stavite u tavu s malo maslinovog ulja te je sotirajte sve dok ne iskaramelizira. 


Ohladite te dodajte povrću. Posolite i popaprite, te prelijte s maslinovim uljem. Salatu lagano promiješajte te doradite okus po želji. 



Ostavite sat-dva da odstoji kako bi se arome povezale, te hladno poslužite kao samostalno jelo ili kao prilog glavnom jelu s piletinom ili bez nje.






Nema komentara:

Objavi komentar

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)