Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

srijeda, 9. svibnja 2018.

[Dizano tijesto :] Domaće buhtle



Evo me natrag nakon malo duže pauze, malo više slobodnog vremena i novih planova, baš kao i jučerašnjeg datuma - mojeg rođendana. 😀 Učenje za majstorski ispit kao i udruga cook club Osijek (centar za kulturu prehrane ) malo su me morali udaljiti od bloga i ne mogu reći da tu nije bilo slobodnih dana za pisanje novih, no jednostavno ne volim forsirati stvari i pisati i objavljivati bilo što,a recepata u pripremi i koji bi trebali ugledati svjetlo na blogu, nemoguće je zamisliti. 😂 
Majstorski ispit sam položio, sad treba još samo dočekati diplomu i licencu, pa idemo dalje. Malo duže sam razmišljao što da objavim, a s obzirom kako mi je jučer bio rođendan htio sam da bude nešto slatko, pa je tako odluka pala na ove prefine domaće buhtle, a sada idemo i nešto novo naučiti za one koji žele dodatno znati i educirati se. 

Kvasac dižemo u 3 faze :
1. U mlijeku ili vodi s dodatkom šećera, a u nekim slučajevima uz dodatak brašna
2. U izrađenom tijestu
3. Prije samog pečenja

U pekarstvu kada kvasac fermentira, šećer iz brašna i dodani šećeri - ugljični dioksid ne može izaći jer je tijesto elastično i rastezljivo, te nastaje plin koji uzrokuje dizanje tijesta, a od tuda je i došao naziv "kruh dizan kvascem". Da bi se stanice kvasca razmožavale i rasle, potrebna im je energija koju dobijaju iz različitih šećera. Kvasci pretvaraju šećere u ugljični dioksid koji kruhu daju volumen kao i alkohol koji ispari tokom pečenja. Optimalna temperatura za dizanje tijesta je od 25-30 C, a iznad 45 C topla tekućina uništava kvasac. Dodavanjem alkohola u tijesto povećava se učinak kvasca i tijesto upija manje masnoće.

ULOGE :   VODA - rađeno samo s vodom ima veći i jači okus po pšenici, hruskaviju žuto-zlatnu koricu i nešto grublju sredinu.
               
                   MLIJEKO (jogurt, sirutka, mlaćenica ) - tijesto je bogatije okusom, fina i svilenkasta struktura koja je mekša i lakše će postati smeđa tokom pečenja zbog prisutnosti šećera laktoze koji je u mliječnim proizvodima. 

                 ŠEĆER - izvor hrane za kvasac, daje bolji okus tijestu, kora pečenog proizvoda smeđe je boje, što ovisi koliko je šećera dodano u tijesto. Više šećera, više i kvasca, a tada potrebno je dodati i više kvasca, te ostaviti da se duže diže.

           MASNOĆA - poboljšava mekoću i svježinu, okus, gluten čini dodatno podatniji, te se on lakše rasteže i zadržava više plinova. 

         BRAŠNO - kada se pomiješa s tekućinom nastaje tijesto u kojem se iz bjelančevina brašna formira gluten. 

Kao klinac koji je tokom pohađanja osnovne škole nezamisliv bio dan da si u pekarnici ne kupim buhtlu s čokoladom.  Tada su buhtle bile odlične, mekane, mirišljave i bogate nadjevom, a ovo danas što se prodaje uistinu je dno dno. Napuhano, suho, debelo i nabildano tonom kvasca s mrvicama nadjevama meni osobno je van svake pameti. U pekarnicama jedino što dan danas znam kupiti su bureci, lepinje, a nekoliko puta godišnje i kifle. Nedavno sam otkrio još jedan recept za domaće pekarske kifle, tako da i njih više ne namjeravam kupovati, ali o tome ćemo u nekom od narednih recepata. Baš kao što ne volim ogrome mesne ili povrtne ćuftice i sarme, isto tako ne volim niti prevelike buhtle jer mi nešto takvo i pod tom definicijom na tanjuru ne izgleda reprezentativno.  Moja mama ih nije jako često radila, ali to su buhtle kojih se i dan danas sjećam. Miris njih koji je dolazio iz kuhinje znao me je rano buditi i ostavljati na mojem licu smiješak zadovoljstva i sreće. 

Ovo su buhtle na koje je uistinu svatko slab, a pogotovo ako su punjene s kojekakvim slatko kiselim nadjevima, čokoladnim namazima i sl. U slanoj verziji su isto tako jako ukusne, što bi značilo da ih možete puniti s čime god želite i volite, ali pripazite na glavnog "neprijatelja" kvasca u tom slučaju.  To su jednostavno buhtle koje će Vas vratiti u rano djetinjstvo i izmamiti Vam osmijeh na lice. Izvana imaju vrlo tanku koricu, a iznutra su mekane i pufaste. Jedinu promjenu koju sam napravio u njima bila je ta da sam umjesto običnog šećera u prahu ( bijeloga ) koristio onaj "ofarbani" smeđi.😀


Isto tako želim nešto reći o "predignutom tijestu". To bi značilo da je tijesto predugo stajalo, tokom dizana tijesta kvaščeve gljivice rastu i proizvode ugljični dioksid i alkohol. Ako se tijesto predugo diže alkohol se pretvara u octenu kiselinu, uslijed čega tijesto postaje kiselo, te poprima specifičan miris i okus. Tokom pečenja neće narasti, ne treba od toga ništa raditi i jednostavno ga bacite u smeće. 
 I pred sam kraj postoji jedna činjenica, a ta je da za pripremu ovih buhtli i treba vremena, ali ne u smislu da ćete ih cijeli dan raditi - već njihov proces "dizanja" koji je itekako bitan, baš kao i kod svih drugih istih i sličnih stvari za koje upotrebljavate dizano tijesto, a sad idemo na recept. 


Potrebni sastojci : ( svakako Vam savjetujem da uduplate normativ ukoliko želite i Vi dobiti dio svojeg "kolača". 😁😂 )

  • 500 g glatkog bijelog brašna
  • prstohvat himalajske soli
  • 100 ml mlakog mlijeka ( koristio sam organsko )
  • 1 cijelo jaje + 2 žumanjka 
  • 3 jušne žlice jestivog ulja ( suncokret, repica, maslinovo... )
  • korica jednog cijelog limuna ( po mogućnosti nešpricanog )
  • 7 jušnih žlica šećera kristala
  • 100 ml sirutke
  • 2 jušne žlice tamnog ruma ( za kolače - po želji )
  • 20 g svježeg kvasca


Postupak :

U posudu stavite prosijano brašno, uzdignuti kvasac i sve preostale sastojke. Ostavite dizati.

 Izvažite svaku bulu tijesta po 50 g. Ostavite opet da se dižu, a zatim ih razvaljajte u krug i punite sa slatkim nadjevom po želji. Prebacite ih u dublji pleh za pečenje koji ste prethodno premazali s malo ulja. Opet ih ostavite da se dižu, a prije toga svaku bulu tijesta premažite s kombinacijom maslaca i ulja.




Stavite ih u prethodno zagrijanu pećnicu na 220 C cca 10-tak minuta, a zatim smanjite na 180 C i pecite još nekakvih cca 25 minuta. Nakon pečenja izvadite ih pećnice, premažite s tanjim slojem mlijeka, prekrijte kuhinjskom krpom i ostavite da se upare. Kad se ohlade obilato ih posipajte sa šećerom u prahu, poslužite uz čašu organskog mlijeka i pokušajte dočekati da se ohlade! 😀😁





Nema komentara:

Objavi komentar

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)