Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

ponedjeljak, 1. lipnja 2020.

[Priča o frižideru:] Mascarpone iz kućne radinosti


Svi Vi koji obavljate redovni mjesečni shopping skužili ste kako je hladnjak i zamrzivač mnogo jednostavnije isprazniti nego li ga napuniti prehrambenim sirovinama i artiklima, zar ne?? 😂😂
Zašto banaliziram i postavljam Vam takvo pitanje, pitate se možda?! Pa, vrlo jednostavno jer ovaj post ima itekakve veze s ovom pričom. Naime u kuhinji treba biti jako racionalan, pogotovo kad govorimo o sirovinama koje imaju svoj određeni rok trajanja, te kako je skladištenje sirovina jedna od vrlo bitnih stavki u kuhinjama ili jedino ako imate malo bolju vakumirku u kući?! 😅 Ja sam već dugi niz ( da ne kažem u mladosti 😂 ) jako dugo sanjao o velikom hladnjaku i to onaj tipični dvodjelni američki koje najčešće možete vidjeti u istim američkim filmovima. Nije to onaj full tradicionalni - old school style već ovi noviji i moderniziraniji modeli. Ne patim za modernim i ušminkanim stvarima s potpisima velikih "mangi" proizvođača, već da mi bude u potpunosti funkcionalan i da zadovolji moje potrebe! I on to uistinu je učinio, no kako u svakoj priči stoji uvijek dolazi onaj "ali"... Vjerovao sam kako će njegova zapremnina biti uistinu dovoljna za sve moje kemijske uratke u kuhinji, no vjerovali ili ne - NIJE DOVOLJNA! 😀😒 

Kad radite s jako puno sirovina i vječito nešto novo isprobavate (da Vam ne govorim o novom sokovniku - hladno prešano koje zahtijeva pun hladnjak voća i povrće) logično je da će Vam nedostajati krupnog inventara kao meni! 😁  I još k'o za klinca duboki zamrzivač prije dva mjeseca mi je preminuo...Jadni starac koji je odradio preko tri banke, pa i nije baš za čuditi se...No, da se vratim na priču o frižideru. On mi je najbolji suradnik, prijatelj, mezimac, ljubavnik u kasno jutarnjim satima 😀, zadnji spasitelj, jedan, jedini - moj najdraži FRIŽIDER! Njegovu unutrašnjost neću fotografirati. Nisam ni prije, ni poslije ni između, nikako. To mi je također jedna od glavnih "intima" koje čuvam samo za sebe, ali i za ukućane. 😀 💑 Kupio sam zbog njegovih aduta i općenite specifikacije istoga. Kombinirana je vrsta hladnjaka, pa tako donji dio Vam može poslužiti i kao hladnjak, ali i zamrzivač. Jako je dubok, pravi led - što dosta često upotrebljavam kad blanširam povrće, no frost - FINALLY (napokon)! 😆 jer dosta mi je otapanja zamrzivača  i struganja leda.Ima "mini bar" što mi se opet sviđa i mislim da je super ekonomično za stanove i kuće manjih kvadraturnih metara. "Pišti" nakon 1min otvorenih vrata što je isto dobro kod kolača jer ne daj Bože da Vam vrata ostanu otvorena, a desert se ne stigne prije stegnuti, omekšati i ohladiti se. 😅 Ima ugrađena u dva pretinca "plavo svjetlo" koje produžuje rok trajanja voća i povrća, te čuva vitamine. Ima i hladnu vodu koja se spaja s odvodom gdje Vam je kuhinjska slavina i opet po meni tokom ljeta znate i sami da u kući nikad dovoljno hladne vode za osvježiti se?! 😊Energetski razred mu je A+ što mi je isto bio jedan od faktora zašto baš taj. Ne pišem ovo sve kako bi netko pomislio da se volim prese*****, već sasvim suprotno, a kako ćete Vi sebi to u Vašim glavama definirati, to ostavljam Vama samima!



No, da se vratim malo više na glavnu temu koja je mascarpone. Svi znate da mu je cijena astronomska, a pogotovo onda kad radite slastice za više ljudi, ili više vrsta torti, kolača i sl. S obzirom  da obožavam raditi domaće sireve i sve što je "handmade" barem što se gastronomije tiče, morao sam isprobati i mascarpone u kućnoj izradi jer se opet vraćam na priču, a to je njegova cijena. Kad uzmemo omjer plaćenog i dobivenog isto tako  zna biti poražavajuća statistika, a svakako ne treba zaboraviti i na sve proizvođače istoga. Tako ćete u nekim industrijskim verzijama pronaći savršeno kremozan, ali i malo vodeniji mascarpone. Tako ćete pronaći i neke koji su iznimno masniji ili slabije masniji, kod nekih je bijela boja, a kod nekih žuta što govori zapravo o njegovoj masnoći tj. koliko je mlijeko uistinu bilo "domaće" i što su kravice zapravo konzumirale. 😀

 Mascarpone uvijek radite s PRAVIM vrhnjem, od kravljeg mlijeka - vegetarijanci i veganci mogu slobodno upotrebljavati ono biljno. Ja nemam iskustva s biljnim slatkim vrhnjem, pa i ne znam da li bi ovaj eksperiment zapravo i bio uspješan.

Ono što želim naglasiti je to da će Vam za njegovu izradu biti potrebno slatko vrhnje i limun. Što se inventara tiče i najbitnije potrebite stavke,a to je termometar bez kojega ćete malo teže dobiti gotovi produkt. Potrebno je tu i plastično cjedilo, drvena kuhača, sterilizirana gaza (obavezno "svježa" ili ona koju u perilici rublja niste tretirali praškom i omekšivačem jer nitko ne voli okus praška za rublje, kao niti omekšivača 😂) jedna malo dublja staklena zdjela ( u kojoj će se cijediti sirutka), a najbitnije strpljenje i dobra volja. Strpljenje i volja je najduži proces jer se mascarpone treba cijediti najmanje 24 sata. Ja sam u kuhinji ludo hrabar, pa sam prošli mjesec u nedostatku limuna koristio narančin sok. Dobio sam gotovi produkt koji je dosta blizu okusom i teksturom kao originalna verzija, dok sam koristio limunov sok. Narančin sok je ogrušao bjelančevine iz mlijeka, no s obzirom kako je naranča više slađa nego li kisela - dobio sam podosta sladak mascarpone ( na sreću ), koji sam upotrijebio za dva pečena cheesecake-a, pa je njegova slatkoća bila zanemariva. 😃 

Konzinstencija ovog mascarpone-a mi je odlična iz razloga što je dosta mastan, manje je kremoznosti,ali odlično "kreme", nije ih razvodnio. Na njegovu gustoću utjecao je i proces cijeđenja (malo više od 24h). Isto tako ovisno s kolikim postotkom masnoće koristite vrhnje, pa čak i kod kuhanja (tokom sirenja) gdje također gubite veći dio vode, pa je tako recimo i njegova gramaža nakon cijeđenja malo manja. Nemojte ga zamrzavati jer sirevi nisu pogodni za zamrzavanjem, naročito ne ovaj mascarpone jer tokom odmrzavanja odvojiti će se jako puno vode. Ukoliko posjedujete vakumirku, slobodno.No, kako god bilo meni osobno je ovo najidealnija i najbolja zamjena za onaj industrijski i kad sjednete, zbrojite i stavite sve na papir, uvjeren sam da ćete biti zadovoljni, a nakon što isprobate svoju domaću verziju,svoje utiske ostavite ovdje, svakako! 😃 Za one malo manje odvažne tu će uvijek i dalje biti trgovački lanci, no siguran sam da ćete iz ovog post-a naučiti jako puno! 😊

 Potrebni sastojci :

  • 500 g slatkog vrhnja (pravog, mliječnog min 35 % m.m.)
  • 1/2 jušne žlice limunovog soka 


Postupak :

U manju posudu u kojoj ćete kuhati ubacite slatko vrhnje i stavite na srednje jaku vatru. Povremeno miješajte s drvenom kuhačom ili silikonskom lopaticom i sačekajte da Vam na termometru dostigne temperaturu od 85 C. Maknite s vatre i sačekajte da temperatura padne na 60 C. Vratite opet na štednjak i zagrijavajte do 85 C (uz povremena miješanja). Smanjite vatru opet na pola, a zatim dodajte limunov sok održavajući temperaturu do 85 C. Polagano miješajte i ostavite tako kuhati najmanje 3 minute. Opet maknite s vatre i nastavite miješati sve dok temperatura ne padne na 60 C. Prebacite u staklenu posudu, prekrijte s gazom i prozirnom folijom i ostavite 3 sata sa strane da se u potpunosti ohladi.


Zatim prebacite u plastičnu cjediljku koju ste obložili sterilnom gazom,a ispod nje stavite dublju posudu i pazite da Vam cjedilo ne dodiruje dno posude kako bi se sir što bolje ocijedio i da ne "sjedi" u sirutki. Sloj gaze Vam može biti malo gušći ili rijeđi - ovisno kakvu strukturu mascarpone-a želite dobiti. Ubacite ohlađeni mascarpone, pa prekrijte kompletno sterilnom gazom i plastičnom folijom. Ostavite tako 24 sata,možete i više (po želji) da se cijedi. 



Nadalje ga možete upotrebljavati za bilo koje vrste slastica. U hladnjaku uz dobro čuvanje i skladištenje može opstati maksimalno do tjedan dana. Sirutka koja Vam ostane možete upotrijebiti kod izrade razno raznih tijesta gdje Vas u popisu sirovina traži vodu - Vi jednostavno ubacite sirutku umjesto vode, ili je jednostavno možete popiti.

2 komentara:

  1. Fantasticno, bit ce isproban, hvala na detaljnom receptu. Pozdrav :)

    OdgovoriIzbriši

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)