Adbox

Mmmmm....nešto fino miriše...

Mmmmm....nešto fino miriše...
Pretražite nešto po svojem guštu

utorak, 17. srpnja 2012.

Sušeni grašak sa špeclama i ražnjićima

Još malo domaće kuhinje i domaćih specijaliteta.Nabolja prijateljica dala mi je vrećicu sušenog graška jer ga ona ne voli, a i ne zna kako da spremi nekakvo jelo od njega, a onda sam se sjetio dok sam radio da smo komentirali nešto o grašku. Jedna je rekla kako pravi prilog od graška kuhanog na mlijeku. Iskreno na prvu mi je malo bilo čudno jer grašak pripremljen na takav način nisam nikad radio, a kamo li jeo. Taj dan kad sam se odlučio za ovo kompletno jelo, kemijao sam u glavi da napravim nešto opet jednostavno, ne pretjerano skupo, a opet na malo drugačiji način. Pa su tako nastali ovi pileći ražnjići koje sam marinirao u soja sosu, a zatim ih panirao u oštrom brašnu u koje sam stavio sezama, sušene limunove korice, te vrlo kratko prepržio na plitkoj masnoći. I sami znate da piletini ne treba puno da se ispeče jer će u suprotnom biti tvrdo i suho, tek toliko da dobije laganu žuto-smeđu boju. Za prilog ovog puta odlučio sam se za famozne njemačke špecle. Spätzle je njemačka riječ, a značilo bi -vrabac,vrapčić. U Njemačkoj je jako popularan prilog koji kombiniraju sa svime i svačime. Svatko ih radi na drugačiji način. Netko ih radi kao taranu, a neki kao duže i deblje rezance.Ne morate se brinuti ukoliko nemate onaj ribež namijenjen špeclama jer ću Vam pokazati kako ih možete napraviti na druga dva način, a Vi odaberite koji želite i koji Vam je jednostavniji. Nakon ovog recepta biti će nastavak jer mi je ostalo viška piletine, ali i špecla.Umjesto sušenog graška možete se odlučiti i za onaj konzervirani ili smrznuti.


Sastojci potrebni za špecle :

350 g glatkog brašna

1 jogurt ( 180 ml )
4 jaja ( po mogućnosti domaća )
1 jušna žlica soli
mlake vode po potrebi
............................................

Sastojci za pileće ražnjiće :

800 g pilećih prsa ( bez kože i kostiju )
2 dl soja sosa
oštrog brašna po potrebi
1 čajna žlica sušene limunove korice
2 jušne žlice sezama

............................................
Sastojci potrebni za varivo od graška:

500 g sušenog graška

3 svježe, srednje mrkve
2 veće glavice crvenog luka
2,5 dl mlijeka
sol i bijeli mljeveni papar po ukusu


.............................................

Postupak :

Ukoliko se odlučite za sušeni grašak biti će ga potrebno dan ranije ostaviti u vodi kako bi nabubrio. Baš kao što je slučaj i s grahom.


Crveni luk nasjeckajte na sitnije kocke, te ga stavite pirjati na plitku masnoću sve dok ne postane staklast. Mrkvu ogulite i narežite na sitnije kockice te dodajte pirjanom luku.


Grašak ocijedite od vode, pregledajte ga da nema pokvarenih ili lošijih dijelova te dodajte na pirjani luk i mrkvu. Podlijte s vrlo malo vode i posolite te ostavite da se kuha na laganoj vatri.



Kad voda ispari dodajte mlijeko i nastaviti s procesom kuhanja sve dok se povrće ne skuha. Doradite okus.



Pilećim prsima odstranite kožu i kosti te ih narežite na deblje prutiće. Posolite ih i prelijte s soja sosom. Ostavite najviše 30-40-tak minuta da odstoji i povremeno miješajte kako bi se piletina što bolje aromatizirala soja sosom.  Svaki narezani prutić piletine nabadajte na štapiće od ražnjića.



Oštro brašno pomiješajte sa sušenom limunovom koricom i sezamom. Svaki ražnjić uvaljajte u tu smjesu te pržite na plitkoj masnoći s obje strane sve dok ne dobije laganu zlatno-smeđu boju.Pripazite da ih ne prepečete jer piletina biti tvrda, žilava i drvenasta. Ukoliko nemate baš takvu veliku tavu za prženje piletine, štapiće za ražnjiće kasnije slobodno prerežite ili prepolovite.






Što se špecla tiče zaista ih svatko radi na svoj način. Kolegica koja je također kuharica rekla mi je da njezin muž dok je radio u Njemačkoj radio špecle u dužem obliku kao što sam ih i ja radio, no ovo su dva primjera kako ih Vi možete raditi. Odlučiti se možete između cjediljke koja ima veće rupice, između onog predviđenog ribeža za raditi špecle ili ovako kako sam ja radio - na drvenoj dasci i onda samo spatulom uranjao u kipuću vodu. Onaj ribež predviđen za izradu špecli nemam, pa sam se odlučio za opciju pod drugom  fotografijom .



U posudi prosijte brašno. Dodajte jaja, jogurt i sol te dobro izmiješajte da dobijete homogenu smjesu, a po potrebi dodajte tek toliko vode da dobijete niti pregustu niti prerijetku smjesu, baš kako izgleda na fotografijama.


U posebnoj posudi zakuhajte vodu. Nadjev za špecle rasporedite po drvenoj dasci, a zatim u kipućoj vodi ostavite 1-2 minute spatulu da se zagrije. Razmažite tijesto po dasci da svugdje dobijete jednaku debljinu, te pomoću spatule stružite manje komad i ubacujte ih u kipuću vodu .






Tokom kuhanja lagano ih miješajte kako se ne bi polijepili i uhvatili za dno posude. Pomoću francuske grabilice vadite ih van u posudu, te prelijte s manjom količinom ulja.




Nakon ovog recepta biti će i nastavak jedne barem meni jako ukusne hladne salate jer jednostavno u mojoj kuhinji se ništa ne baca. Iskorištavam sve namirnice do maksimuma, a do tada budite strpljivi. ;)

Kompletno jelo poslužite još toplo uz sezonsku salatu po izboru.





Bon Appétit


Nema komentara:

Objavi komentar

Ukoliko ste isprobali jedan od mojih recepata ili tehnika i svidjelo Vam se (ili čak i ako niste), javite mi. Također, slobodno podijelite svoje recepte, postove ili fotografije, ali svakako pripazite na moj blog i navedite njegov izvor. Napraviti ću isto za Vas. To je samo dobra "karma dijeljenja hrane".

A ako vam se "sviđa" moja Facebook stranica , dobit ćete vezu za svaki novi blog post, kao i na neki drugi sadržaj koji ponekad postavljam, a ne ovdje. Ali najbolji način da ostanete povezani je da jednostavno pratite moj blog tako da ćete dobiti e-poruku svaki put kada bude novi post.

Zabavite se u kuhinji, jer to je najbitnije! :)




If you tried one of my recipes or techniques and loved it (or even if you didn’t), let me know. Also, feel free to share any of my recipes, posts or photos, but just be sure to credit my blog and mention that you found it here first. I do my best to give credit to my sources as well. It’s just good food karma.

And if you “Like” my Facebook page you’ll get a link to each new blog post as well as to some other content I sometimes post that doesn’t make it on here. But the best way to stay connected is to simply follow my blog so you’ll get an email whenever there’s a new post.

Now, let’s go have some fun in the kitchen!

© All rights reserved to Moderna kuhinja 2012.-2021. . Pokreće Blogger.

Javite se

Naziv

e-pošta *

Poruka *

Moderna kuhinja - na moj način
Very Good Recipes
My recipes are on
Very Good Recipes

Ukupno prikaza stranice

Autorska prava - ne kradi da ti ne bi prisjelo!

Copyright ©Moderna kuhinja-na moj način (Igor Hranić).

 Svi tekstovi i fotografije objavljeni na ovoj stranici su vlasništvo autora. Zabranjeno je bez suglasnosti autora preuzimati tekstove i fotografije. 
Za sve tekstove i fotografije koje biste voljeli preuzeti, molim Vas da me kontaktirate na: modernakuhinjanamojnacin@gmail.com
Creative Commons licenca

Oni koji me redovite prate ;)